niedziela, 8 listopada 2015

Liebster Blog Award #19 i #20

Minęło trochę czasu, odkąd ostatni raz odpowiadałam na LBA, więc myślę, że jest to idealny moment, aby to zmienić. Za kolejne nominacje bardzo dziękuję Pożeraczce Książek oraz Łowczyni Książek. Odpowiedzi na ich pytania znajdziecie poniżej :)


Pytania od Pożeraczki Książek:

1. Jaki tytuł miała pierwsza przeczytana książka, dzięki której czytać na poważnie?
Nie mam pojęcia. Myślę, że u mnie to nawet nie zaczęło się od jakiejś konkretnej książki, tylko tak po prostu. Uwielbiam czytać praktycznie od zawsze.

2. W jaką bohaterkę chciałabyś się wcielić i dlaczego?
Myślę, że chciałabym choć na chwilę wcielić się w Celaenę ze "Szklanego tronu", która jest silną i pewną siebie bohaterką. 

3. Kupujesz w księgarniach czy przez internet?
Zdecydowanie częściej przez internet. Chyba, że trafię w księgarni na ciekawą promocję, to wtedy również tam kupuję.

4. Wolisz czytać nowości i książki bardzo popularne, czy te mniej znane i trochę starsze?
Nie ma to dla mnie znaczenia. Ważne, żeby książka mnie zaciekawiła, a to czy jest popularna czy nie, raczej się nie liczy.

5. Ulubiony gatunek?
Nie potrafię wybrać jednego ulubionego gatunku, ponieważ gustuję w bardzo wielu i raczej nie ograniczam się tylko do tego jednego.

6. Czy była taka książka, która doprowadziła Cię do łez, która to?
Pewnie, że była. I to niejedna :D Na pewno płakałam przy Gwiazd naszych wina, bo przy zakończeniu jakie zaserwował Green, nie dało się nie uronić kilku łez.

7. Gdzie najczęściej czytasz?
Zdecydowanie w swoim łóżku.

8. Fragmenty, które Ci się podobają zaznaczasz karteczką samoprzylepną, przepisujesz do zeszytu czy robisz zdjęcia telefonem?
Zaznaczam karteczką samoprzylepną, tak jest najłatwiej. Zdarza się, że przepisuję jakieś do zeszytu, ale czasami o tym zapominam :D

9. Top 5 najgorszych przeczytanych przez Ciebie książek?
Szczerze mówiąc, chyba nie przeczytałam do tej pory aż tak złej książki, którą mogłabym umieścić na takiej liście.

10. Jaką serię mogłabyś polecić i dlaczego?
Ostatnio zaczęłam swoją przygodę z serią "Szklany tron" i to właśnie ją mogłabym polecić. Mimo, że jeszcze nie przeczytałam jej w całości, to i tak jestem nią zachwycona.

11. Ile stron jesteś w stanie przeczytać w ciągu dnia?
Wszystko zależy od tego, ile mam czasu na czytanie w ciągu danego dnia. Jeśli mam go dużo, to jestem w stanie przeczytać około dwustu, a czasami nawet trzystu stron, jednak częściej zdarza się, że tego czasu jest zbyt mało, przez co udaje mi się przeczytać trochę mniej.


Pytania od Łowczyni Książek:

1. W jakim książkowym świecie chciałabyś/chciałbyś żyć? Dlaczego?
Wiem, że mówię to niejednokrotnie, ale zdecydowanie chciałabym żyć w Hogwarcie. Świetnie byłoby zostać czarodziejem i móc uczyć się magii, a przy tym przeżywać wiele przygód.

2. Jakiego blogera chciałabyś/chciałbyś spotkać w realu? Dlaczego?
Tak naprawdę chciałabym poznać każdego blogera, którego bloga odwiedzam regularnie. Na pewno byłoby ciekawie porozmawiać o wspólnych pasjach i nie tylko.

3. Jakie miejsce chciałbyś/chciałabyś zwiedzić?
Nie potrafię wybrać tylko jednego miejsca z prostego powodu - moim marzeniem jest zwiedzić cały świat :D

4. Jaka jest rzecz, z którą nie możesz się rozstać na dłużej niż 10 minut?
Szczerze mówiąc, nie wiem czy jest taka rzecz. Owszem, mój telefon jest ze mną prawie cały czas, ale potrafię rozstać się z nim na dłużej. 

5. Co wywołuje u Ciebie uśmiech na twarzy?
Szczęście ważnej dla mnie osoby, dobra ocena w szkole, nowa książka, każdy sukces, nawet ten najmniejszy - mogłabym tak długo wymieniać, bo jest tego naprawdę dużo :D

6. Byłaś/byłeś kiedykolwiek na spotkaniu ze swoim ulubionym autorem? Jeśli tak, to z kim?
Niestety nigdy nie miałam takiej okazji, jednak wszystko jeszcze przede mną.

7. Co zwykle robisz w wolnym czasie (oprócz czytania książek)?
Jeśli w wolnym czasie nie czytam książki, to najczęściej słucham muzyki, piszę albo gdzieś wychodzę.

8. Czy miałaś/miałeś okazję być na ciekawym spotkaniu, bądź targach związanych z tematyką książkową?
Nie. Bardzo chciałam jechać w tym roku na Targi do Krakowa, ale niestety się nie udało.

9. Jaki film możesz oglądać bez końca?
Standardowo - Harry Potter i Igrzyska Śmierci.

10. Twój sposób na zrelaksowanie się w sobotni wieczór?
Myślę, że najlepszy sposób to po prostu zaszycie się w łóżku z dobrą książką i kubkiem gorącej herbaty. Takie wieczory uwielbiam. 

11. Ulubiona książka z dzieciństwa?
Miałam kilka ulubionych książek, a jedną z nich były "Dzieci z Bullerbyn", które czytałam niejednokrotnie.


Moje pytania:

1. Jaki kolor najlepiej pasuje do Twojej osobowości?
2. Jaki jest Twój najlepszy sposób na radzenie sobie ze stresem?
3. Łatwo nawiązujesz nowe znajomości?
4. Czy prowadzenie bloga w jakiś sposób zmieniło Twoje życie?
5. Gdybyś miał/miała stworzyć swój własny świat książkowy, to jak by wyglądał?
6. Jakie cechy musi mieć bohater, aby zdobyć Twoją sympatię?
7. Masz swój przepis na udany dzień?
8, Jesteś otwartą, czy raczej skrytą osobą?
9. Udało Ci się kiedyś spotkać jakiegoś blogera/blogerkę?
10. Przeczytałaś/przeczytałeś kiedyś więcej niż jedną książkę w ciągu dnia?
11. Łatwo przychodzi Ci napisanie recenzji, czy raczej potrzebujesz na to trochę więcej czasu?

Nominuję:

25 komentarzy:

  1. No to lecimy razem do Hogwartu! ^^
    U mnie znalazło by się te pięć najgorszych książek. Bez problemu :)
    I chyba każdy cżyta w łóżku. Między poduszkami i pod kocykiem najwygodniej 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to lecimy! :D
      O tak, to zdecydowanie najwygodniejsza opcja do czytania ;)

      Usuń
  2. Ciekawe odpowiedzi :) Ja również żałuję że nie mogłam być na targach w Krakowie. Dziękuję też za nominację. Z przyjemnością odpowiem na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację :) Odpowiedź pojawi się razem z Halloweenowym TAGiem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Harrego to i ja mogę oglądać bez końca!:)
    Wczoraj Czara Ognia, a dziś Zakon Feniksa.
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejciu, naprawdę muszę przeczytać Szklany tron. :P
    Och, Hogwart, też bym chciała! <3
    I również chciałabym zwiedzić cały świat! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Móc przenieść się do Hogwartu <3 Też mogę oglądać HP bez końca. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łóżko ♥ Szklany tron ♥ Igrzyska Śmierci (myślę, czy nie wybrać się na maraton z okazji premiery Kosogłosa) ♥
    Bardzo dziękuję za nominację, ależ zadałaś trudne pytania ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również chciałam wybrać się na ten maraton, ale niestety się nie udało, więc pójdę do kina tylko na drugą część Kosogłosa ;)
      Mam nadzieję, że dasz sobie z nimi radę :D

      Usuń
  8. Fajnie byłoby się wcielić w Celaenę, choć z drugiej strony wydaje mi się, że byłoby to dosyć przerażające... Mam na myśli ilość cierpień, które musiała znieść w swoim życiu. Nie wiem czy podołałabym psychicznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też płakałam przy Gwiazd naszych wina. Cudowna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oo też uwielbiam "Dzieci z Bullerbyn" :D
    I pamietaj za rok widzimy się na Targach Książki w Krakowie ( bo w tym roku też nie mogłam być, a bardzo chcę wreszcie się tam znaleźć ) xD


    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że faktycznie się to uda, bo bardzo chciałabym pojawić się na Targach ;)

      Usuń
  11. Pod wieloma, Twoimi odpowiedziami spokojnie mogę się podpisać :)

    Pozdrawiam
    Papierowa Wyobraźnia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja właśnie kończę czytać trzecią część "Szklanego tronu" i jestem zakochana! Aż się boję ją skończyć, bo wtedy będę musiała czekać tyle czasu na czwartą część i tego nie przetrwam, to jak na razie najlepsza część ze wszystkich! "Dzieci z Bullerbyn" jako dziecko czytałam mnóstwo razy, nie mogłam przejść koło tej książki obojętnie. Ja też nie byłam na Targach Książki w Krakowie, ale zrobię to za rok, na okrągła rocznicę - jak coś robić to z hukiem ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzecia część dopiero przede mną, ale powiem Ci, ze teraz to jeszcze bardziej nie mogę się doczekać, aż po nią sięgnę. Skoro mówisz, że jest to najlepszy tom, to musi on być naprawdę niesamowity :D

      Usuń
  13. Ja nawet nie pamiętam kiedy ostatnio kupowałam książkę w tradycyjnej księgarni. Za drogo tam według mnie ;). Też nie potrafię wybrać miejsca, które chcę odwiedzić najbardziej, po postu po co tak się ograniczać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Co ja bym dala żeby być Celaena i mieć pod ręką Chaola i Doriana :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Internet to najlepsza księgarnia :D
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
  16. "Gwiazd naszych wina" chyba wszystkich potrafi doprowadzić do łez. Ja na niej ryczałam bardzo dużo :)
    Ale masz fajnie, że nie uważasz żadnej z przeczytanych książek za złe. Ja mam kilka, które znalazłyby się na tej liście...
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam kilka złych książek, ale wydaje mi się, że żadna z nich nie zasługuje na to, aby umieścić je na liście tych najgorszych ;)

      Usuń
  17. "Harry Potter" to faktyczne film który można oglądać wciąż od nowa :D a ja przy "gwiazd naszych wina" nie płakałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba jesteś, jedna z wielu osób, która chce się uczyć w Hogwardzie. Ja do dziś żyje nadzieją, że sowa mnie ;)

    OdpowiedzUsuń