środa, 11 listopada 2015

Jason F. Wright "Szczęście do wzięcia"

tytuł: Szczęście do wzięcia
autor: Jason F. Wright
ilość stron: 167
wydawnictwo: Wam



Historia Hope jest niezwykła od samego początku. Jako mała, dopiero narodzona dziewczynka została porzucona przez swoją mamę w jednej z przydrożnych restauracji za miastem. Los sprawił, że trafiła w ręce Louise, samotnej kobiety w średnim wieku, która twierdząc, że w życiu nic nie dzieje się bez powodu, zaopiekowała się nią i dała prawdziwą matczyną miłość. Hope wyrosła na ambitną, utalentowaną dziennikarkę, która marzy o tym, aby jej artykuły widniały na pierwszych stronach gazet. Zawzięcie poszukuje tematu nadającego się na reportaż, który przyniósłby jej wymarzoną sławę. Kiedy dowiaduje się o tajemniczych podarunkach, które niespodziewanie otrzymują potrzebujący ludzie, rozpoczyna swoje własne śledztwo.

Sięgając po "Szczęście do wzięcia" spodziewałam się lekkiej lektury, która wypełni jeden z wielu zimnych, jesiennych wieczorów i pozwoli się odprężyć. Widząc niewielką ilość stron byłam pewna, że pochłonę ją błyskawicznie, a jednocześnie poznam wartą uwagi historię. Dostałam nie tylko to, lecz znacznie więcej. Czasami to właśnie takie krótkie, niewielkie objętościowo książki, niosą ze sobą ogromne przesłanie i potrafią wywołać nawet więcej emocji, niż te dłuższe.

Powieść Jasona Wrighta głęboko mną poruszyła. Historia w niej przedstawiona, niesie ze sobą tak wiele ciepła i miłości, jednocześnie wprowadzając w świąteczny nastrój. Śledząc kolejne strony widzimy jak niewiele potrzeba, aby uszczęśliwić drugą osobę i że to właśnie taki mały gest może kogoś uratować. Żyjąc w ciągłym pośpiechu często nie zdajemy sobie sprawy, że wokół nas są ludzie, którym los tak pokrzyżował drogi, że sami nie dadzą sobie rady. A może to właśnie nasza pomoc sprawi, że wrócą na prostą i znowu będą mogli cieszyć się życiem? Czytając tę powieść można poczuć ogromną motywację do działania i chęć niesienia pomocy innym. Ta krótka, a jednocześnie tak wartościowa historia potrafi zaszczepić w czytelniku ogromny optymizm mimo, że nie zawsze wszystko toczy się w niej tak jak powinno.

Książka ta została napisana w niesamowicie lekki sposób i czyta się ją wręcz błyskawicznie. Jest w niej coś tak magicznego, że nie sposób się od niej oderwać i po prostu nie da się nie skończyć jej za jednym zamachem. Bohaterowie, którzy dodatkowo umilają nam czas spędzony z powieścią, to bardzo przyjazne i ciepłe osoby, do których szybko się przywiązałam, mimo, że nie towarzyszymy im zbyt długo. Ich działania inspirują nas do pewnych zmian w naszym życiu i pokazują, że niewielkie wyrzeczenia mogą stać się idealnym sposobem na uszczęśliwienie drugiej osoby.

Gdybym miała opisać "Szczęście do wzięcia" w zaledwie kilku słowach powiedziałabym, że jest to książka, która w swoich małych, niepozornych rozmiarach kryje coś wielkiego. Coś co dogłębnie wzrusza, a jednocześnie przepełnia pozytywnymi emocjami. To krótka historia, która na pewno na długo zapisze się w mojej pamięci i codziennie będzie motywować do pomocy przypominając, że to właśnie te drobne, mogłoby się wydawać, nic nie znaczące gesty, są w stanie zmienić czyjeś życie. Myślę, że jest to książka, którą powinien poznać każdy z nas.

ocena:
8/10 

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu WAM.


P.S. Książka "Szczęście do wzięcia" zapoczątkowała niesamowitą akcję, w której każdy z nas może pomóc potrzebującym właśnie dzięki takim drobnym gestom. Więcej informacji o niej znajdziecie tutaj

39 komentarzy:

  1. Ta książka zainteresowała mnie bardzo. Myślę że w najbliższej przyszłości sięgnę po nią. ^^

    Pozdrawiam,
    pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W wolnej chwili chętnie przeczytam tą książkę :D Pozdrawiam,Julka

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie po nią sięgnę przy okazji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na razie mam tyle książek, że nie wiem gdzie ręce włożyć, ale jak się zrobi trochę luźniej chętnie bym ją przeczytała . ;)
    Pozdrawiam ;)
    czytaniewekrwii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. żałuję że jej nie kupiłam kiedy miałam okazję, ale wszystko przede mną bo książka bardzo mnie zaintrygowała :)

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że ponownie nadarzy Ci się okazja, aby kupić tę książkę ;)

      Usuń
  6. Pewnie kiedyś ją przeczytam, ale jakoś mnie nieszczególnie do niej ciągnie :D Nawet mówiąc o tym przesłaniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba sięgnę po tę książeczkę podczas lektury od fantastyki, ponieważ ciekawe się zapowiada :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/11/utrata.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wygląda na naprawdę poruszającą :) Myślę, że w najbliższym czasie po nią sięgnę. Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoja recenzja sprawiła, że mam wielką ochotę na tą książkę. Mam nadzieję, że jak najszybciej uda mi się po nią sięgnąć bo wydaję się być świetna i w moim guście! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się Cię zachęcić ;)

      Usuń
  10. Widać, że nie jest to błaha historia lecz coś głębokiego. Chętnie przeczytam. :)
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
  11. Cały czas zastanawiam się skąd znam ten tytuł ... i nadal nie mam pojęcia. Wiem po prostu, że go znam. Wydaje się, że jest to bardzo poruszająca książka i coraz bardziej mam ochotę ją przeczytać
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może już kiedyś obił Ci się o uszy? :D
      Dokładnie, książka jest poruszająca i jednocześnie ogromnie motywuje do pomagania innym ;)

      Usuń
  12. Lubię poruszające książki. Normalnie czytam prawie same cegły, więc coś tak krótkiego byłoby miłą odmianą :) zachęciłaś mnie
    ściskam :*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zazwyczaj sięgam po dłuższe książki, dlatego ta była właśnie taką miłą odskocznią. Jak najbardziej polecam ;)

      Usuń
  13. Hejka.
    Nominowałam cię do medycznego Tagu:
    http://tiggerssreads.blogspot.com/2015/11/032-medyczny-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama nie wiem, jakoś nie mam ochoty. :|

    OdpowiedzUsuń
  15. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :)
    Na pewno przeczytam :)
    Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu ;)

      Usuń
  16. Ciekawie się zapowiada :)

    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zainteresowałaś mnie tą książką. Co prawda nie wyjawiłaś zbyt wiele z fabuły, ale czuję, że to na pewno będzie coś poruszającego i cudownego. Co do akcji to uważam, że jest wspaniała. Będąc zdrowymi często zapominamy o niepełnosprawnych...

    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze staram się nie wyjawiać zbyt wiele fabuły, tylko taki mały zarys, ponieważ wiem, że czytelnicy nie lubią spoilerów :D
      Dokładnie, niestety często tak jest, dlatego czasami warto na chwilę się zatrzymać i pomyśleć o innych.

      Usuń
  18. Nigdy wcześniej nie słyszałem o tej książce, a wydaje się być na prawdę ciekawa :) Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać :D A tak poza tym, to nominowałem Cię do LBA http://mybooktown.blogspot.com/2015/11/liebster-blog-award-3.html

    Pozdrawiam :D
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam nadzieję, że uda Ci się po nią sięgnąć :D
      Bardzo dziękuję! ;)

      Usuń
  19. Czytałam już kilka pozytywnych recenzji tej książki, jestem jak najbardziej zachęcona i zaciekawiona - będę jej szukać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To już druga tak pochlebna opinia o tej książce, jaką przeczytałam w ciągu ostatnich kilku dni. Widzę, że jest w tej pozycji coś, co nie pozwala się oderwać i pozostawia czytelnika z licznymi pozytywnymi emocjami. Chętnie sięgnę po tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie jest, zdecydowanie polecam przeczytać ;)

      Usuń
  21. Książkę pewnie kiedyś przeczytam, na dzień dzisiejszy mam inne plany czytelnicze, ale do akcji się przyłączam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oczywiście jak wiesz i ja lekturę tej uroczej książki mam za sobą. Cieszę się, że doceniłaś jej wartość i tak pochlebnie i ładnie o niej napisałaś :) Ta publikacja przede wszystkim przyświeca wspaniałej i zacnej akcji, warto ją przeczytać i przyłączyć się do pomocy :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ta książka zostawia po sobie taką ogromną motywację do pomocy innym i między innymi właśnie dlatego jest tak wartościowa ;)

      Usuń
  23. Oczywiście jak wiesz i ja lekturę tej uroczej książki mam za sobą. Cieszę się, że doceniłaś jej wartość i tak pochlebnie i ładnie o niej napisałaś :) Ta publikacja przede wszystkim przyświeca wspaniałej i zacnej akcji, warto ją przeczytać i przyłączyć się do pomocy :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawie się zapowiada, może kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń