środa, 30 września 2015

Książkowe nowości: Październik

Witajcie!
Wrzesień powoli dobiega końca, co oznacza, że pierwszy miesiąc roku szkolnego już za nami, a do wakacji zostały cztery tygodnie mniej (czy to dziwne, że już zaczęłam odliczanie? :D). Co przyjdzie do nas wraz z nowym miesiącem? Nowe, świetne premiery książkowe! Zobaczcie, które z nich najbardziej przykuły moją uwagę :)



tytuł: Pulse
autor: Gail McHugh
seria: Collide (tom 2)
wydawnictwo: Akurat
data premiery: 7 października 2015

"Czy wiecie, jakie to przerażające, kiedy pragniesz czegoś tak bardzo, że jesteś gotowa stać się zupełnie innym człowiekiem, żeby to osiągnąć?

Emily kładzie na szali całe swoje życie, żeby być z mężczyzną, który zdobył jej serce. Niestety nie ma pewności, że Gavin naprawdę ją kocha; pozostaje wierzyć, że postąpiła słusznie, idąc za głosem serca, i że jej wybranek okaże się takim człowiekiem, jakim chciała go widzieć.
Niestety wszystko wskazuje na to, że tak nie jest. Dążący do autodestrukcji, zamknięty we własnym ponurym świecie Gavin rozpaczliwie potrzebuje pomocy. Emily musi zadecydować, czy jest gotowa poświęcić wszystko, żeby go uratować, i czy uczucie, jakim go darzy, jest wystarczająco silne, by wystawić je na tak ciężką próbę."



tytuł: Aplikacja
autor: Lauren Miller
wydawnictwo: Feeria
data premiery: 7 października 2015

"Co się stanie, gdy życie ludzi zostanie zdominowane przez elektroniczne urządzenia osobiste? Gdy ich spersonalizowane telefony będą im podpowiadać, co powinni zjeść, w co się ubrać, gdzie pójść i z kim zaprzyjaźnić? Oto czasy, w których wielki koncern Gnosis, następca firm Apple i Google, wprowadził na rynek najbardziej rewolucyjne narzędzie wszech czasów: aplikację na telefon Lux. Ten innowacyjny program optymalizuje podejmowanie decyzji przez użytkownika, biorąc pod uwagę jego dobro i preferencje osobiste, co ma dać najlepsze możliwe rezultaty. 16-letnia Rory uważa za oczywiste to, że aplikacja Lux stanowi klucz do zdrowego i szczęśliwego życia. Kiedy zostaje przyjęta do elitarnej Akademii Theden, wydaje się, że rysuje się przed nią przyszłość doskonała. Ale w tej idealnej, wymarzonej szkole pod gładką powierzchnią czai się coś złego. A potem Rory poznaje Northa, przystojniaka z miasta, który prowadzi życie outsidera i - o zgrozo! - nie korzysta z Luxa, co fascynuje dziewczynę. Wkrótce bohaterka zaczyna postępować wbrew rekomendacjom aplikacji - zaczyna słuchać głosu intuicji, którą nauczono ją ignorować. Ten wybór prowadzi ją do odkrycia prawdy, której ani ona, ani nikt inny nie mógł się spodziewać."



tytuł: Wszechświaty. Utopia
autor: Leonardo Patrignani
wydawnictwo: Dreams
data premiery: 12 października 2015

"Rzeczywistość, w której Alex, Jenny i Marco żyją od osiemnastu lat jest ich bezpiecznym schronieniem. To tylko jedna z niezliczonych możliwości, jeden z Wszechświatów. Co tak naprawdę wydarzyło się podczas próby ucieczki z totalitarnej Gai, w drodze do statku zmierzającego na Wschód? Jakie będą konsekwencje dramatycznego wyboru, którego dokonała Anna? Gdzieś tam jest ktoś, kto posiada te same zdolności co oni i to z jego winy świat zaczyna się rozpadać. Gdzieś tam jest osiemdziesięcioletni staruszek do dożywający swoich dni w więzieniu i dwójka młodych ludzi zamkniętych jak myszy w laboratorium. Gdzieś tam ich umysły pozostały jedyną i ostatnią nadzieją..."



tytuł: Więcej krwi
autor: Jo Nesbo
wydawnictwo: Dolnośląskie
data premiery: 21 października 2015

"Kontynuacja bestsellerowej "Krwi na śniegu".

Jon ucieka przed zemstą Rybaka, najważniejszego gangstera w Oslo, którego zdradził. Kieruje się na daleką północ w Norwegii i ukrywa się w leśnej czatowni, gdzie pomaga mu tylko Lea, samotna matka i jej syn, Knut. Słońce północy, które nigdy nie zachodzi, powoli doprowadza mężczyznę do obłędu, a ludzie Rybaka są coraz bliżej..."







tytuł: Tajemny ogień
autor: C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld
wydawnictwo: Otwarte
data premiery: 21 października 2015

"Taylor Montclair (Anglia)
Pewnego dnia wybuch złości Taylor powoduje, że przedmioty wokół niej zmieniają swoje położenie, a silne emocje zakłócają przepływ elektryczności. Dziewczyna poznaje szokującą prawdę o swoim pochodzeniu. Dowiaduje się, że drzemie w niej tajemny ogień.

Sacha Winters (Francja)
Setki lat temu na stosie spłonęła alchemiczka, która rzuciła klątwę na trzynaście pokoleń pierworodnych synów z rodu jej zabójców. Sacha jest trzynasty - za osiem tygodni ma umrzeć. Na świecie jest tylko jedna osoba, która może mu pomóc.
Dzielą ich setki kilometrów, łączy przeznaczenie. Czy zdążą się odnaleźć, nim Sacha zginie, a świat pochłonie ogień?"



tytuł: Wszystkie jasne miejsca
autor: Jennifer Niven
wydawnictwo: Bukowy Las
data premiery: 21 października 2015

"Theodore jest zafascynowany śmiercią. Codziennie rozmyśla nad sposobami, w jakie mógłby pozbawić się życia, a jednocześnie nieustannie szuka czegoś, co pozwoliłoby mu pozostać na tym świecie. Violet żyje przyszłością i odlicza dni do zakończenia szkoły. Marzy o ucieczce od małego miasteczka w Indianie i niemijającej rozpaczy po śmierci siostry. Kiedy Finch i Violet spotykają się na szczycie szkolnej wieży - sześć pięter nad ziemią - nie do końca wiadomo, kto komu ratuje życie.
A gdy ta zaskakująca para zaczyna pracować razem nad projektem geograficznym, by odkryć "cuda" Indiany, ruszają - jak to określa Finch - tam, gdzie poprowadzi ich droga: w miejsca maleńkie, dziwaczne, piękne, brzydkie i zaskakujące. Zupełnie jak życie."



tytuł: Co ze mnie zostało
autor: Kat Zhang
wydawnictwo: Papierowy Księżyc
data premiery: 21 października 2015

"Co ze mnie zostało to historia dwóch dusz uwięzionych w jednym ciele, przepiękna historia o miłości, odwadze i walce o przetrwanie. To bolesna opowieść mówiąca o tym, aby nigdy się nie poddawać i walczyć o to, co jest dla nas najważniejsze.
Wyobraźcie sobie, że macie dwa umysły dzielące jedno ciało. Wy i wasze drugie ja jesteście sobie bliżsi niż bliźnięta, jesteście czymś więcej niż przyjaciółmi. Znacie się od zawsze.
Potem wyobraźcie sobie, że wszyscy nienawidzą i boją się ludzi takich jak wy. Że rząd waszego kraju chce was wytropić i wyrwać waszą drugą duszę oddzielając od osoby, którą kochacie najbardziej na świecie.
A teraz poznajcie Evę i Addie. One nie muszą niczego sobie wyobrażać."



tytuł: Opposition
autor: Jennifer L. Armentrout
seria: Lux (tom 5)
wydawnictwo: Filia
data premiery: 28 października 2015

"V i ostatni tom bestsellerowej serii "Lux".

Katy wie, że świat zmienił się w noc, gdy przybyli Luksjanie. Nie wierzy, że Daemon nie zrobił nic, kiedy jego rasa groziła usunięciem ludzkości i hybryd z powierzchni Ziemi. Jednak granice między dobrem a złem rozmyły się.
Daemon zrobi wszystko, by uratować tych, których kocha, nawet jeśli ma to oznaczać zdradę. Wkrótce odróżnienie wroga od przyjaciela stanie się niemożliwe, a świat zacznie się walić dookoła nich. Cena za uratowanie przyjaciół i ludzkości może okazać się bardzo wysoka."


A Wy na jaką książkę najbardziej czekacie w tym miesiącu? Czy może żadna z nich nie przykuła Waszej uwagi? :)

32 komentarze:

  1. Aplikacja jest świetna, podobnie Pulse - więc czytaj, czytaj!
    Ja poluję na Wszystkie jasne miejsca :)
    PS. Wspomniałaś w komentarzu, że zazdrościsz Gregora, a właśnie u mnie na blogu trwa konkurs, gdzie można wygrać oba tomy, także zapraszam jeśli jeszcze nie widziałaś :) (http://papierowemiasta.blogspot.com/2015/09/konkursowy-wtorek-moze-ksiazke-8.html)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że te książki szybko pojawią się na mojej półce, bo teraz to jeszcze bardziej mnie zachęciłaś! :D

      Usuń
  2. Z niecierpliwością wyczekuję Aplikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na Aplikację i Co ze mnie zostało :)

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się że Aplikacja i Co ze mnie zostało jest warta uwagi D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie jasne miejsca i Aplikacja. Challenge accepted. Zdobędę je choćby nie wiem co! ^^
    zaczytanabella


    OdpowiedzUsuń
  6. "Wszystkie jasne miejsca" wydają się ciekawe. A ja najbardziej czekam na "Zaginięcie". :3

    OdpowiedzUsuń
  7. "Aplikacja" mocno mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widzę nic dla siebie, chyba, że Wszechświaty mi się spodobają, wtedy kolejna część mnie zainteresuje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wymienionych przez Ciebie pozycji z pewnością sięgnę po "Wszystkie jasne miejsca" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tych wszystkich tytułów oczekuję na "Aplikację". :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawi mnie Pulse! Czytałam jedną książkę tego autorstwa i powiem szczerze, że jako lekka lektura nie jest zła :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/book-haul.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się doczekać "Aplikacji", która już do mnie leci. "Wszystkie jasne miejsca" również wydają się niesamowicie ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tyle pięknych nowości w tym miesiącu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmmm... Jestem bardzo ciekawa książki 'Co ze mnie zostało'. Na pewno znajdzie się na mojej półce :-)

    http://zkrecenzuje.blogspot.com/2015/10/2-wrzesniowy-wrap-up-tbr-pazdziernik.html

    ~ Zaczarowana

    OdpowiedzUsuń
  15. Pod względem czytelniczym zapowiada się owocny miesiąc :)
    Najbardziej zaciekawiły mnie książki: "Aplikacja", "Wszechświaty" i "Co ze mnie zostało". "Co ze mnie zostało" na początku przypominało mi trochę Intruza, ale gdy doczytałam opis do końca stwierdziłam, że to jednak jest inna historia :P Chyba :D. Te trzy książki z pewnością zostaną przeze mnie zakupione w najbliższym czasie <3. Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Co ze mnie zostało" faktycznie trochę przypomina Intruza, ale tylko trochę :D Zobaczymy jak faktycznie będzie.

      Usuń
  16. Tyle cudowności *.* Ale przede wszystkim chciałabym poznać "Wszystkie jasne miejsca", "Aplikację", "Tajemny ogień" oraz "Co ze mnie zostało", och ... ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. "Co ze mnie zostało" oraz "Wszystkie jasne miejsca" muszą się pojawić na mojej półce!

    OdpowiedzUsuń
  18. "Aplikacja" to coś dla mnie :)
    http://skrytaksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. "Co ze mnie zostało?" ma prześliczną okładkę więc pewnie za jakiś czas zagości w mojej biblioteczce :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie mi się spodobała, ale z racji malutkich problemów finansowych mojego portfela zdecydowałam się, że pierwsze co to "Pulse" muszę mieć! :D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Leżę i płaczę. Tyle cudowności, a ja w tym miesiącu kompletnie nie mam czasu na czytanie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w sumie tak jak ja, coraz trudniej jest mi znaleźć wolną chwilę na czytanie :(

      Usuń
  22. Najbardziej czekam na "Wszystkie jasne miejsca". Miałam kupić po angielsku, ale kiedy zobaczyłam zapowiedź powstrzymałam się *o* Czekam też na przesyłkę z "Aplikacją". Mam nadzieję, że mi się spodoba, bo opis brzmi świetnie <3

    Zapraszam na konkurs!
    http://moje-buki.blogspot.com/2015/10/konkurs-z-w-sieci-umysow.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawe zestawienie, parę inspiracji czytelniczych :) Dużo słyszałam o Aplikacji, mam w planach ja przeczytać ponieważ jedna z recenzji bardzo mnie zaintrygowała. Do listy 'chce przeczytac' dodaje też Wszystko jasne miejsca. Jednak pozycja, po która sięgnę na 100% to Więcej krwi Jo Nesbo - uwielbiam tego autora! Po jego Wybawicielu postanowiłam przeczytać całą serię z detektywem Harrym Holem, a może i więcej!
    Zapraszam do mnie,
    http://ksiegoteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam w planach te książki, które wymieniłaś ;)

      Usuń
    2. Ja również mam w planach te książki, które wymieniłaś ;)

      Usuń
  24. "Wszechświaty. Utopia"-czyżby kolejna książka o postapokaliptycznej tematyce? ;) Pomimo że jest wiele książek tego typu, to ta może być ciekawa :) Pozdrawiamy :)
    http://ksiazkowezacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeczytałabym co ze mnie zostało...
    Zostaję u ciebie na dłużej i wpadnij do mnie :)

    OdpowiedzUsuń